poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Sok (nie tylko) z buraków

Może nie brzmi zachęcająco, ale jest naprawdę smaczny. Już dawno czytałam o tym eliksirze na różnych stronach poświęconych bieganiu, jednak nie miałam ochoty spróbować, pomimo zapewnień, że działa cuda. Sytuacja się zmieniła, gdy okazało się, że mam zbyt niską hemoglobinę i za mało żelaza - chcąc nie chcąc musiałam sięgnąć, między innymi, po sok z buraków. Oprócz buraków dodaję jabłko, marchew i cytrynę - naprawdę pycha!


Wszystkie składniki soku znajdują się na liście produktów strukturalnych:
- buraki ****
- jabłka ***
- marchew ****
- cytryna **/pomarańcza ***

Składniki (na dwie szklanki soku):
- 2 spore buraki (wielkości jabłka)
- 2 jabłka
- 2 marchewki
- 2 łyżeczki soku z cytryny lub jedna pomarańcza (witamina C zawarta w cytrusach pomaga przyswoić żelazo)

Przygotowanie:
Wszystkie składniki (oprócz cytryny) myjemy, obieramy, kroimy na kawałki, wrzucamy do sokowirówki. Sok z cytryny dodajemy na samym końcu. Pijemy od razu, zanim się utleni.



4 komentarze:

  1. Ciekawa jestem smaku tego cuda :) Osobiście lubię buraczki w każdej postaci ale z takimi dodatkami jeszcze nie miałam okazji próbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. sok z buraka i jablek towarzyszy mi niemal codziennie :). ostatno dorzucam jeszcze 2 lyzki zielonego siemienia lnianego i botwinke

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też muszę się zastanowić nad jakimiś dodatkami dla urozmaicenia :) Dziękuję za podpowiedź!

      Usuń

Serdecznie dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)